ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

توصیه هایی درباره ایمپلنت

ارتودنسی لینگوال درمانی است که نسبت به سایر روش‌های جایگزین دندان جدیدتر است و مانند هر کار تخصصی دیگری مزیت‌های زیادی دارد، بنابراین می‌توان گفت، تحول بزرگی را در زمینه دهان و دندان ایجاد کرده است. ارتودنسی شامل دو مرحله مجزا بوده که قسمتی از آن مربوط به جراحی‌هایی است که روی استخوان فک انجام می‌شود و بخش دیگر سازوکارهای پروتز و روکش‌های دندانی را تشکیل می‌دهد. در خصوص ناهنجاری های فک باید بگویم، زمانی نتیجه مطلوب حاصل می‌شود که به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود. یعنی هر فردی که آموزش‌های کافی در یک زمینه دیده، باید اقدام به انجام این درمان کند. از طرف دیگر این آموزش‌ها تنها در دوره‌های تخصصی داده می‌شود. یعنی با وجود اینکه در کریکولوم آموزشی دوره‌های عمومی به تازگی آموزش ایمپلنت گنجانده شده است، ولی،هنوز ارتودنسی به صورت تخصصی آموزش داده نمی‌‌شود، چراکه اجرایی شدن آن امکانات زیادی می‌طلبد. بسیاری از موسسات جانبی، شرکت‌ها و انجمن‌های علمی اقدام به آموزش افراد در زمینه ارتودنسی کرده‌اند، نتایج آموزش‌های این‌چنینی باید پایش شود. خیلی مهم است که محصول آموزش‌ها چگونه باشد. درمان ایمپلنت را می‌توان با توجه به سختی کار به چند نوع تقسیم کرد:

درمان‌های ساده که توسط دندان‌پزشک عمومی قابل انجام است،
اما درمان‌های متوسط و پیشرفته‌تر نیز وجود دارد که در مورد آنها باید دقت بیشتری صورت گیرد، چراکه در این مراحل نیاز به انجام درمان‌های پیشرفته استخوانی در فک و سپس جا‌سازی پایه ایمپلنت می باشد.
لذا وجود نگرانی درخصوص اینکه عمل ارتودنسی با موفقیت انجام می‌شود یا نه؟ بستگی به درجه سختی کارو پیشرفته بودن آن و شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد. اینکه عمل ایمپلنت توسط چه کسی انجام می‌شود، بسیار مهم است، لذا انجام کارهای تخصصی و تهاجمی در زمینه ناهنجاری های فک و صورت باید به‌وسیله متخصصان انجام شود. نگرانی‌ها از آنجایی آغاز می‌شود که بسیاری از این‌گونه عمل‌ها نیاز به اقدامات تهاجمی دارند.

آیا تبلیغات کاذب می‌تواند آسیب‌زا باشد؟
حجم زیادی از مشکلاتی که دراین خصوص پدید می‌آید، مربوط به این است که بسیاری از مردم فریب تبلیغات و اس‌ام‌اس‌هایی را که دریافت می‌کنند می‌خورند. کتابچه‌‌هایی درب منازل ارسال می‌شود که تبلیغات انواع و اقسام خدمات نزدیک محل سکونت افراد در آن درج شده است. دراین کتابچه‌ها از تبلیغ قالیشویی گرفته تا مطب پزشکان و جراحی زیبایی و ارتودنسی دیده می‌شود. این تبلیغات بدون نظارت کافی در جریان است و مردم نیز به دلیل عدم آگاهی اعتماد می‌کنند. شاید بعضی از آنها دارای اعتبار باشند، اما جست‌وجو از طرق صحیح و بر پایه علمی قابل اطمینان‌تر است.به عنوان مثال در برخی از این تبلیغات همکاران دندان پزشک عمومی از واژه ایمپلنتولوژیست یا متخصص ارتودنسی استفاده می کنند. در صورتی‌که واژه ایمپلنتولوژیست نادرست بوده و تخصصی به نام تخصص ارتودنسی نداریم! متخصصان مرتبط با این رشته سه گروه هستند؛ جراحی دهان و فک‌وصورت، متخصصان رشته پریودنتولوژی یا جراحی لثه و متخصصان رشته پروتز. چنانچه دندان‌پزشکان جزو این سه رشته باشند، ایمپلنتولوژیست محسوب می‌شوند. بنابراین به‌کاربرد واژه ایمپلنتولوژیست جای شبهه دارد!
متاسفانه گاهی عده‌ای از همکاران به‌وسیله شرکت‌هایی که واردکننده ایمپلنت می باشند، آموزش‌های کوتاه‌مدت دیده و گواهی‌نامه دریافت می‌کنند و چنانچه محصولات شرکت از کشور آلمان باشد، گواهی‌نامه صادره را از آلمان ثبت می‌کنند. با این روش محصولات شرکت آنها نیز به‌خوبی فروش می‌رود، اما وقتی نوشته می‌شود، دارای گواهینامه از کشور آلمان، خواننده مطلب تصور می‌کند، این پزشک دوره‌های تخصصی را در دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان آموزش دیده و همان‌جا مدرک گرفته و سپس به ایران بازگشته است. این‌گونه موارد همان مسیرهایی است که نگرانی را ایجاد کرده و موجب سلب اعتماد مردم می‌شود. نظارت‌ها باید دراین زمینه بیشتر شود. وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی کشور و هم انجمن‌های مربوطه باید نظارت و پایش بیشتری را اتخاذ کنند.

untitled-1

نظرات (۱)

سلام آقای دکتر بسیار عالی بود ، مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی