ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

موارد بهداشتی در ارتودنسی

بهداشت ارتودنسی
بهداشت حین درمان ارتودنسی اهمیت بسیار زیادی دارد و رعایت نکردن موارد بهداشت در حین درمان و مرتب کردن دندان ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تجمع پلاک های میکروبی دندان ها ، پوسیدگی دندان و مشکلات لثه ای شود. برای همین به افراد تحت درمان ارتودنسی گفته می شود حداکثر بهداشت را در این دوره رعایت کنند و تا روزی چهار بار مسواک بزنند. و همینطور ، استفاده از دهانشویه ها و نخ دندان نیز لازم است .
طریقه صحیح مسواک زدن از زبان متخصص ارتودنسی
در حین درمان ارتودنسی بهتر است از روش چهار مرحله ای زیر برای مسواک زدن استفاده کنید.

مرحله اول : بهداشت ارتودنسی
مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه قرار دهید و به آرامی با حرکات چرخشی روی براکت و دندان را بشوئید. از فشار بیش از حد خود داری نمایید و سعی نمایید کل فرایند مسواک زدن با احتیاط همراه باشد.

مرحله دوم :
بهداشت ارتودنسی – مسواک زدن ارتودنسی یک بار هم با زاویه 135 درجه مسواک را روی لثه قرار دهید و باز به آرامی به حرکات دورانی کوتاه مسواک بزنید. حرکت مسواک در دو مرحله اول کوتاه و دورانی و با آرامش همراه باشد تا از وارد آوردن صدمه به ارتودنسی جلوگیری شود. توجه شود که تمامی سطوح به خوبی تمیز شده باشد.

مرحله سوم :
بهداشت ارتودنسی – مسواک زدن ارتودنسی ثابت هر سه سطح بیرونی ، درونی و سطح جونده دندان را به آرامی مسواک بزنید.

مرحله چهارم :
بهداشت ارتودنسی – مسواک زدن ارتودنسی متحرک با نوک مسواک داخل دندان های جلویی را به آرامی مسواک بزنید.

در تمامی مراحل مسواک مراقب لوازم ارتودنسی باشید و ار وارد آوردن فشار زیاد اجتناب نمایید. ممکن است در روز های اول مسواک زدن همراه با کمی خونریزی لثه باشد که به خاطر حساس بودن لثه اتفاق می افتد و مشکلی نیست و بعد از مدتی به حال عادی برخواهد گشت.

untitled-1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی