ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

ارتودنسی ثابت

منظور از ارتودنسی ثابت این است که بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج نماید. در دستگاه ارتودنسی ثابت اجزا به صورت نگین هایی برروی دندان چسبانده شده و ثابت می گردند. این نگین ها اصطلاحاً براکت نام دارند و یک سیم از بین این براکتها گذرانده می شود که با کش های ظریفی که به دور براکت ها انداخته می شود(و می توانند رنگی باشند) در جای خود ثابت می شوند. این کشها هر جلسه تعویض می شوند ولی سیم ها ممکن است هر جلسه عوض نشود و براکت ها هم که تا پایان درمان باقی می مانند. این روش درمانی برخلاف درمان های متحرک، تا حدی وابسته به همکاری بیمار می باشد.

طول درمان ارتودنسی ثابت بین 8 تا 18 ماه می باشد ولی براساس نوع ناهنجاری بیمار و شدت مشکل ممکن است بیشتر هم بشود. بیمار در طول دوره ی درمانی ثابت نباید غذاهایی با قوام سفت مثل ته دیگ، بلال، میوه های هسته دار، زیتون و غیره را استفاده نماید. در غیر این صورت براکت از دندان جدا می شود که می بایست براکت جدیدی برای بیمار چسبانده شود که این امر می تواند باعث طولانی شدن زمان درمان و آسیب به دندان گردد. در این دوره بیمار از نظر بهداشت، به مراقبت های خاصی نیاز دارد تا از ایجاد تغییر رنگ و پوسیدگی در دندان ها جلوگیری به عمل آید.

گاهی به دلیل عدم همخوانی اندازه ی فک ودندان ها و یا وجود مشکل های فکی متوسط که امکان جفت شدن قابل قبول دندان ها را میسر نمی کند (وقتی بیمار بعد از بلوغ مراجعه کرده و امکان اصلاح روابط فکی نیست و تمایل به جراحی نیز وجود ندارد)،باید از دندانهای دائمی بیمار کشیده شود.

معمولاً دو دندان آسیای کوچک بالا یا چهار دندان آسیای کوچک بالا و پایین کشیده می شوند. البته بسته به شرایط ممکن است دندان های دیگر از جمله یک دندان ثنایا (دندان جلو) پایین کشیده شود؛ اما به عنوان یک قانون هرگز نباید دندان های نیش کشیده شوند (حتی اگر کاملاً بیرون زده باشد باید دندان پشتی کشیده شود و دندان نیش به جای خود حرکت داده شود)

فواصل ایجاد شده در اثر کشیدن دندان ها با حرکت سایر دندان ها در پایان درمان به طور کامل بسته شده و بیمار هیچ مشکلی از نظر زیبایی، جویدن و یا تکلم نخواهد داشت. گاهی بعد از کشیدن دندان های گفته شده و حرکت سایر دندان ها، فضا برای رویش دندان های عقلی که در مسیر رویشی مناسبی باشند، مهیا میشود؛ بنابراین اگر تصمیم به درمان ارتودنسی دارید در کشیدن دندان های عقل خود عجله نکنید مگر اینکه دکتر متخصص ارتودنسی تجویز کند.

ارتودنسی ثابت چیست

ارتودنسی ثابت شامل یک سری براکت های شفاف یا سرامیکی (نامرئی) و یا براکت های فلزی می باشند که هر کدام از این براکت ها روی دندان چسبانده میشود و تا آخر درمان روی دندان ها ثابت هستند.
هنگام مشاوره دکتر به شما گزینه انتخابی را توضیح می دهند که کدام درمان برای شما مناسب تر است. بسیاری از مردم فکر میکنند ارتودنسی محدود به سنین کوچک است در صورتی که ارتودنسی با روش های نوین و پیشرفته امروزه محدودیت سنی ندارد. ارتودنسی ثابت از جمله مزایایی که دارد سبب صاف شدن و مرتب شدن دندان ها و طرح لبخند ی ایده آل و سفیدتر شدن و تمیز تر شدن دندان ها میشود همچنین احتمال بیماری های لثه را نیز کاهش می دهد .بسیاری از مردم به این باورند که ارتودنسی ثابت برگشت پذیر است در صورتی که باید گفت ارتودنسی اگر توسط متخصص ارتودنس ماهر و باتجربه انجام شود نه تنها برگشت پذیر نیست بلکه ١٠٠٪‏ دندان ها سر جای خود قرار گرفته اند و یک متخصص ارتودنسی به راحتی آن را کنترل میکند. مدت زماندرمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی توضیح داده میشود که معمولا اکثر بیماران بین ١٢تا ١٥٥ ماه به درمان خود  خاتمه میدهند. پیگیری شما برای ملاقات های ماهانه و مراجعه شما سروقت تعیین شده و مراقبت و توصیه های آموزش و بهداشت دهان و دندان به بهترین نتیجه ارتودنسی ثابت شما را کاملا راضی خواهد کرد و بهترین نتیجه و بهترین طرح لبخند را خواهید گرفت.

ارتودنسی

روش های زیادی برای درمان نامرتبی دندانها وجود دارد که ارتودنسی ثابت یکی از آن روش ها می باشد.ارتودنسی روشی برای نامرتبی دندان ها است که امروزه روش عای پیشرفته و نوینی در درمان ناهنجاری دندانی و فکی وجود دارد. ارتودنسی در تهران پیشرفت زیادی کرده است  که متخصص ارتودنسی زیادی در تهران در تمام نقاط ارتودنسی انجام می دهند برای انجام ارتودنسی بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه شود چون دندانپزشک عمومی تخصص کافی را برای تشخیص ارتودنسی بهتر و برتر را ندارد و ممکن است مشکل ارتودنسی شما و ناهنجاری دندانی و فکی برطرف نشود و در آخر درمان ارتودنسی ناراضی باشید اما با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه میشود اطمینان و اعتماد کامل داشت که به طرح لبخند ی ایده آل خواهید رسید.ارتودنسی علاوه بر مرتب کردن دندان ها طرح لبخند و فرم کلی صورت را هم تغییر می دهد .ارتودنسی در تهران توسط متخصص ارتودنسی که رتبه برتر و اول را نیز دارند هم انجام میشود .برای انجام ارتودنسی لازم است در مورد پزشک انتخابی خود و اطمینان از تخصص پزشک تمامی گالری عکس های قبل و بعد از درمان ارتودنسی متخصص ارتودنسی خود را ببینید 
ارتودنسی به روش دیمون و ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی لینگوآل جزء روش های جدید ارتودنسی محسوب می شوند که هزینه ارتودنسی آنها با هزینه ارتودنسی ثابت برای جراحی فک بالا و پایین متفاوت است

ذکر این نکته نیز مهم است که باید بدانید که کشیدن دندان عقل باعث مرتب شدن دندان های جلو نشده و از فضای دندان عقل نمی توان برای منظم کردن دندان های نیش و قدامی استفاده کرد. برای همین گاهی علاوه بر کشیدن دندان های عقل با مسیر رویشی نامناسب باید دندان های آسیای کوچک را نیز برای منظم کردن سایر دندان ها کشید. به شرط وجود سلامت لثه ها و بافت های نگه دارنده ی دندان ها امکان حرکت دندان ها با ارتودنسی ثابت در هر سنی وجود دارد. گرچه با افزایش سن مختصری سرعت حرکت دندان ها کاهش می یابد. ولی به عنوان یک قانون کلی بهتر است بیمار قبل از بلوغ ویزیت شود تا بتوان از رشد فکین در جهت رفع ناهنجاری ها کمک گرفت. ارتودنسی ثابت به دلیل پیچیدگی و نیاز به ظرافت کاری بالاتر، طولانی بودن مدت درمان، در دوره ی دندانپزشکی عمومی آموزش داده نمی شود و آموزش آن فقط در دوره ی تخصصی ارتودنسی انجام می شود. بنابراین بایستی برای درمان با ارتودنسی ثابت فقط به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی