ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

عمل جراحی اصلاحی فک چگونه انجام می‌شود؟

دستیابی به نتایج درمانی مناسب برای عمل جراحی فک نیازمند یک تلاش گروهی بین دندانپزشک، متخصص ارتودنسی و جراح دهان می‌باشد. به این ترتیب در حالت عادی  توالی مراحل این درمان به شرح زیر می‌باشد:

  • بررسی شرایط بیمار و برنامه ریزی درمان
  • اقدامات ارتودنسی قبل از عمل جراحی
  • عمل جراحی
  • اقدامات ارتودنسی پس از عمل جراحی

برنامه ریزی درمان

بررسی شرایط بیمار با تهیه مدل‌های لازم از دندان‌ها، تهیه عکس رادیولوژی از فک‌ها و دندان‌ها، و عکس گرفتن از صورت فرد انجام می‌شود. این مدل‌ها و تصاویر توسط متخصص ارتودنسی و جراح دهان به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند. به این ترتیب تیم متشکل از پزشکان مختلف یک برنامه درمانی تهیه می‌کنند که از طریق آن دستیابی به نتایج بهینه در ارتباط با ایجاد توازن بین اجزای صورت و پایداری دندان امکان پذیر خواهد شد.

اقدامات ارتودنسی قبل از عمل جراحی

اقدامات ارتودنسی قبل از عمل جراحی شامل یک رویکرد درمانی جامع (شامل استفاده از بریس‌های ارتودنسی بر روی فک بالا و پایین) برای تنظیم کردن دندان‌ها و ایجاد هماهنگی بین آنها بر روی استخوان فک می‌باشد. به خاطر اینکه در این حالت دندان‌ها به سمت مکانی حرکت داده می‌شوند که برای شرایط ایجاد شده پس از عمل جراحی مناسب باشند، در ابتدا ممکن است بیمار تصور کند با انجام این اقدامات وضعیت قرارگیری دندان‌های وی بر روی یکدیگر بدتر از شرایط قبلی شده است. به هر حال پس از اینکه جراح دهان و فک موقعیت استخوان فک شما را از طریق جراحی اصلاح کرد، دندان‌های شما می‌بایست به نحو مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این فرآیند معمولاً به حدود ۹ تا ۱۵ ماه زمان نیاز دارد.

هنگامی که اقدامات ارتودنسی ثابت قبل از عمل جراحی تقریباً کامل شوند، از تصاویر لازم همچون عکس رادیولوژی و مدل‌های تهیه شده از دندان برای کمک به جراح برای انجام  هر چه بهتر عمل جراحی استفاده می‌شود.

عمل جراحی

هنگامی که دندان‌ها در موقعیت مناسب مورد نظر قبل از ارتودنسی ثابت قرار گرفت، عمل جراحی بیمار زمان بندی می‌شود. این عمل جراحی در بیمارستان و تحت بی هوشی عمومی بر روی بیمار انجام می‌شود. انجام این جراحی به یک تا چند ساعت زمان نیاز دارد و معمولاً لازم است بیمار به مدت دو روز و یک شب در بیمارستان بستری باشد. توجه داشته باشید معمولاً ارتودنسی ثابت در شرایطی انجام می‌شود که بر روی دندان‌ها بریس قرار دارد و به همین خاطر جراح ممکن است از بندهای ارتجاعی یا سایر ابزارهای مانند آن برای ایجاد پایداری و ثبات در وضعیت دهان و دندان پس از ارتودنسی ثابت استفاده کند.

پس از ارتودنسی ثابت، پزشک معالج توصیه‌های لازم را برای استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به شما ارائه می‌کند و این رژیم احتمالاً از مواد غذایی نرم شامل جامدات و مایعات تشکیل می‌شود. علاوه بر این به همراه این توصیه‌ها یک برنامه مناسب برای بازگشت به رژیم غذایی عادی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. در این زمان همچنین از بیمار خواسته می‌شود از استعمال تنباکو خودداری کرده و از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید خودداری نماید.

درد بیمار پس از ارتودنسی ثابت ترمیم فک به سادگی با استفاده از داروهای مسکن قابل کنترل است و بیمار معمولاً می‌تواند با گذشت یک تا سه هفته از عمل جراحی با توجه به احساس خود به محل کار یا مدرسه باز گردد. با وجودی که فرآیند درمان اولیه بیمار در این شرایط به حدود شش هفته زمان نیاز دارد، بهبود کامل فک و مشاهده نتایج نهایی درمان به حدود ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

اقدامات ارتودنسی ثابت پس از عمل جراحی

پس از حدود ۱ تا ۲ ماه از بهبود یافتن فک، اقدامات ارتودنسی ثابت پس از عمل جراحی برای تنظیم موقعیت دندان‌ها و نهایی سازی شرایط قرارگیری دندان‌ها بر روی یکدیگر شروع می‌شوند. این فرآیند درمان معمولاً به حدود ۶ تا ۹ ماه زمان نیاز دارد. هنگامی که این فرآیند کامل شد، بریس‌ها از دهان بیمار خارج شده و از پلاک‌های متحرک یا نگهدارنده‌ها برای حفظ نتایج درمان استفاده می‌شود.

هزینه عمل جراحی ارتوگناتیک 

به غیر از خدمات درمان ارتودنسی ثابت مورد نیاز برای بیمار، سایر فاکتورها نیز می‌توانند بر هزینه درمان در این شرایط تاثیر داشته باشند و این عوامل شامل شدت مشکل بیمار در ناحیه فک و نوع جراحی مورد نیاز برای وی می‌باشد. محل زندگی شما، بیمارستانی که در آن تحت درمان قرار گرفته‌اید و پیچیدگی درمان همگی می‌توانند بر هزینه درمان شما تاثیرگذار باشند.

معمولاً، جراحی اصلاح موقعیت فک یک روش درمانی (و نه زیبایی) در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب استفاده از این درمان برای پیشگیری از مشکلات جدی تر از نظر سلامتی و وضعیت دهان و دندان، لازم و ضروری می‌باشد. به همین خاطر، برخی از موسسات ارائه دهنده خدمات بیمه حداقل بخشی از این درمان را پوشش می‌دهند. به هر حال هر یک از موسسات بیمه دارای شرایط خاص خود می‌باشند و به همین خاطر ممکن است درصدهای متفاوتی از هزینه درمان با این روش تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد.

مطالب مرتبط:

ارتودنسی دیمون

متخصص ارتودنسی

مرتب کردن دندان

ناهنجاری های فک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی