ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

فواید درمان ارتودنســی 

مرتب و هماهنگ بودن دندان‌ها و فکین نه‌تنها از جنبه زیبایی، بلکه از جهات دیگری مانند تکلم، تغذیه، تنفس طبیعی، سلامت لثه و مسائل روحی و روانی اهمیت زیادی دارد. درنهایت، با انجام ارتودنسی ثابت مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگامم صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.هدف درمان‌های ارتودنسی ثابت، بهبود زندگی بیمار به‌وسیله بهبود عملکرد فکی و دندانی و جذابیت دندانی صورتی اوست.

عوامل مؤثر در به وجود آمدن مشکلات ارتودنسی ثابت 

اکثر مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی و فکی به علل ارثی به وجود می‌آیند؛ مشکلات ارثی شامل شلوغی دندان‌ها، فاصله‌های اضافی بین دندان‌ها، دندان‌های اضافی یا فقدان بعضی از دندان‌ها و روابط نادرست فکی، دندانی و صورت می‌باشد. اما بعضی از ناهنجاری‌ها هم اکتسابی هستند که ممکن است درنتیجه ضربه، مکیدن انگشت یا پستانک، انسداد راه هوایی ناشی از بزرگی لوزه‌ها یا آدنوئید، پوسیدگی دندان‌ها یا از  دست دادن زودرس دندان‌های شیری یا دائمی باشد. درهرصورت این مشکلات نه‌تنها موجب نامرتبی دندان‌ها می‌گردد، بلکه باعث ظاهر نامناسب و تکامل ناقص صورت نیز می‌شود.

تشخیص

دندانپزشک با عکسبرداری و روش‌های دیگر در مورد درمان ارتودنسی ثابت تصمیم می‌گیرد.

روش‌های مختلف ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت دارای مراحل زیر است:

  1. قرار دادن براکت در دهان
  2. براکت و سیم ارتودنسی با کش و سیم‌های استیل ضد زنگ (لیگاتور) به یکدیگر متصل می‌شود.
  3. بیمار باید در فواصل زمانی تعیین شده به پزشک مراجعه کند و تحت نظر باشد.
  4. پس از جابجا شدن دندانها و قرار گرفتن در محل مناسب از درمان نگهدارنده استفاده می‌شود تا دندان‌ها در جای جدید باقی بماند.

ارتودنسی ثابت چقدر زمان می‌برد؟

کل درمان ارتودنسی ثابت یک سال و نیم تا سه سال طول می‌کشد. زمان واقعی به پیچیدگی درمان بستگی دارد.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک که برای درمان مشکلات ساده مناسب است، دارای مراحل زیر است:

  1. قالب گیری از دندان‌ها
  2. ساخت پلاک متحرک در لابراتوار
  3. قرار دادن پلاک در دهان و اطمینان از مناسب بودن اندازه آن و فعال کردن فنرها یا پیچ‌ها
  4. مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی چگونگی حرکت دندان‌ها و دستکاری پلاک

ارتودنسی متحرک چقدر زمان می‌برد؟

کل درمان ارتودنسی ثابت، بسته به پیچیدگی و دشواری درمان ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

وسایل ارتودنسی 

وسایل و تکنیک‌های نوین مورد استفاده در کلینیک ایده‌آل میزان ناراحتی بیماران و تعداد دفعات مراجعه به مطب را کاهش می‌دهد، زمان درمان را کوتاه‌تر می‌کند و دامنه انتخاب را وسیع‌تر می‌سازد. برای مثال می‌توان از پلاک‌های فلزی استیل ضد زنگ، پلاک سرامیکی همرنگ دندان یا ارتودنسی نامرئی استفاده کرد.

پلاک‌های ارتودنسی تشکیل شده از باند، سیم و براکت، دندان‌ها را به آرامی جابجا می‌کند تا در محل مناسب قرار بگیرد و مشکلات مربوط به روی هم قرار گرفتن دندان‌ها و  بایت نیز برطرف شود.

پرکاربردترین براکت‌ها گونه‌های پلاستیکی یا فلزی هستند که به سطح جلویی دندان متصل می‌شود. براکت زبانی مخفی یا پشت دندانی همان طور که از نام آن مشخص است به پشت دندان می‌چسبد و اگرچه قابل مشاهده نیست، اما تمیز کردن آن نیز سخت‌تر است.

براکت استیل ضد زنگ

براکت‌های فلزی تهیه شده از استیل ضد زنگ با درجه بالا بیشترین کاربرد را در ارتودنسی دارد. براکت‌های فلزی جدید کوچک‌تر و راحت‌تر  هستند و از آنچه که فکر می‌کنید  ظاهر زیباتری دارد. به علاوه این براکت در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود تا بیمار رنگ دلخواه خود را انتخاب کند.

براکت سرامیکی

براکت‌های سرامیکی دقیقاً مانند براکت‌های فلزی قدیمی به جلوی دندان متصل می‌شود، اما چون بر خلاف براکت‌های فلزی به خوبی با رنگ  دندان هماهنگ می‌شود، کمتر جلب توجه می‌کند. بیماران بزرگسال به دلیل ظاهر زیبای این براکت‌ها و جلب توجه نکردن‌شان معمولاً طرفدار این نوع هستند.

ارتودنسی نامرئی

دندان‌ها در ارتودنسی نامرئی بدون نیاز به سیم و براکت  و با استفاده از وسایل متحرک و سفارشی ساخته شده به نام الاینر (منظم کننده)  صاف می‌شود. همان طور که از نام آن مشخص است، این ارتودنسی کاملاً نامرئی است و اطرافیان متوجه تحت درمان بودن فرد نمی‌شوند، به همین دلیل بیماران بزرگسال طرفدار سرسخت این نوع ارتودنسی هستند. البته بسیاری از نوجوانان نیز از ارتودنسی نامرئی استقبال می‌کنند.

درمان ارتودنسی در هر مرحله‌ای از زندگی تغییر چشمگیری را در ظاهر و اعتماد به نفس ایجاد می‌کند. دندان‌های مرتب سالم‌تراند، تمیز کردن‌شان راحت‌تر است و مدت بیشتری، شاید تا پایان عمر، همراه ما خواهند بود.

مطالب مرتبط:

ارتودنسی دیمون

متخصص ارتودنسی

مرتب کردن دندان

ناهنجاری های فک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی