ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

ارتودنسی تک دندان

دندانهای سالم، سفید و هماهنگ برای داشتن چهره‌ای زیباتر آرزوی هر شخصی است؛ چراکه زیبایی به خصوص داشتن لبخندی جذاب و دلنشین در ارتباطات اجتماعی فرد و نیز در حالات روحی و روانی‌اش بسیار مؤثر است. ظاهر زیبا نه تنها باعث می‌شود فرد با اعتماد به نفس بیشتری در جمع‌های مختلف حاضر شود و سخن بگوید بلکه در این جمع‌‌ها دوستان و اطرافیان بیشتری را به خود جذب می‌کند. 

حتی یک دندان ناهنجار و نازیبا که در بین دیگر دندان‌ها خود را نشان دهد به زیبایی دهان و دندان فرد آسیب می‌رساند و چهره‌ی فرد را زشت جلوه می‌دهد. در علم دندانپزشکی زیبایی و زیرشاخه‌ی تخصصی آن یعنی ارتودنسی با رفع ناهنجاری‌های فک و دهان بهره‌مندی از سلامت و زیبایی دهان و  دندان را برای همه فراهم ساختهه است. ارتودنسی با حرکت دادن تاج و ریشه دندان و بدون وارد کردن هیچ گونه آسیبی به سلامت دندان مشکلات مربوطه را رفع می‌کند. این روش درمانی حتی برای رفع ناهنجاری یک دندان نیز کاربرد دارد که با مد نظر قرار دادن نکاتی قابل انجام می‌باشد. 

نکات مهم در ارتودنسی تک دندان 

در رابطه با ارتودنسی یک دندان و نیز ارتودنسی دندان‌های یک فک توجه به دو نکته لازم است: 

اول اینکه باید دانست هدف از ارتودنسی مرتب و زیباسازی دندانهاست که به تمام دندانها مربوط می‌شود. این شیوه‌ی درمان با مسائلی چون طریقه‌ی  جفت شدن دندانهای بالا و پایین برروی هم، انحراف از خط وسط صورت و نیز اصلاح روابط فکی و اسکلتی سروکار دارد. بنابراین کل دندانها در هر دو فک بالا و پایین در این شیوه‌ی درمان درگیر می‌شوند. 

دوم اینکه در ارتودنسی و دستگاه‌های به کار رفته در این روش درمانی، براکت‌ها در کل فضای دهان و برای کل دندانهای هردو فک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع ویژگی اصلی ارتودنسی و پیش شرط انجام دادن هر گونه درمان ارتودنسی این مساله است. 

بنابراین زمانی که یک دندان یا تنها دندانهای یکی از فکین دچار مشکل و ناهنجاری باشند، می‌توان از درمان ارتودنسی ثابت برای رفع مشکل استفاده  کرد، اما باید توجه  داشت که براکتها برروی تمام دندان‌ها قرار می‌گیرند. 

روش‌‌های ارتودنسی تک دندان 

ارتودنسی برای یک دندان به سه روش ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و لیزر درمانی انجام می‌گیرد: 

ارتودنسی ثابت: 

همانطور که ذکر شد در این روش برای رفع نامنظمی تک دندان براکتها بر روی همه دندانها قرار می‌گیرند.تا جابجایی دندان به صورت کامل صورت گیرد. 

ارتودنسی متحرک: 

یکی از روش‌های درمان ناهنجاری یک دندان ارتودنسی متحرک است. در این روش دستگاههای ارتودنسی برای مدت زمان خاص تشخیص داده شده توسط ارتودنتیست، در دهان قرار می‌گیرند. در این روش مدت درمان کوتاه‌‌تر از زمانی است که برای ارتودنسی تمام دندانها لازم است. 

درمان با لیزر 

لیزر ابزار مورد استفاده در این روش است. در این روش با استفاده از لیزر دندان مورد نظر تراش می‌خورد و در یک جلسه درمان می‌شود. این روش باعث افزایش آسیب‌پذیری دندان در مقابل پوسیدگی و همچنین از بین رفتن مینای دندان می‌شود. 

هزینه ارتودنسی تک دندان

هزینه درمان ارتودنسی رابطه مستقیمی با طول دوره‌ی درمان و وسایل مورد نیاز ارتودنسی دارد و بسته به نوع درمان متفاوت می باشد که با معاینه و بررسی متخصص ارتودنسی و تشخیص نوع درمان مشخص می گردد.

مطالب مرتبط:

ارتودنسی ثابت

متخصص ارتودنسی

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی نامرئی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی