ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

مزایای درمان ارتودنسی چیست؟

 مزایای استفاده از ارتودنسی عبارتند از:

  • به طور معمول تراش دندان مورد نیاز نیست.
  • این روش به طور معمول همراه با عمل جراحی نمی‌باشد.
  • دوام پیشبینی شده برای ارتودنسی دندان‌ها، شبیه به سایر دندانهاست و ظاهری طبیعی دارد.
  • پس از اتمام این درمان، نیازی به نگهداری و مراقبت‌های آتی نیست.

دلیل اهمیت ارتودنسی چیست؟

تمیز کردن و نگهداری از دندان‌های کج و درهم رفته، کاری دشوار است. این گونه مشکلات می‌تواند به پوسیدگی دندان، بیماری لثه و از دست دادن دندان کمک کند. ناهنجاری دندان نیش (بدبایت) همچنین می‌تواند موجب پوشش  غیر طبیعی سطح دندان‌ها، مشکلات جویدن و / یا صحبت کردن، فشار بیش از حد به استخوان نگه‌ دارنده و بافت لثه و نیز مشکلات احتمالی مفصل فک گردد. از سوی دیگر، محرومیت از یک لبخند زیبا نیز جنبه عاطفی و روانی این مشکل می‌باشد. هنگامی که شما نسبت به ظاهر دندان‌های خود اعتماد به نفس ندارید، از عزت نفس پایین رنج خواهید برد. کودکان و بزرگسالانی که بد جفتی و ناهنجاری دندان‌های آنها درمان نشود، ممکن است در زندگی خود دچار احساس کمرویی شوند، یا با بستن لب‌ها و با حائل کردن دست، لبخند خود را پنهان کنند. در نهایت، بسیاری از مشکلات مربوط به دندان، بدون درمان بدتر خواهد شد. درمان ارتودنسی برای اصلاح این مشکلات ممکن است کم‌هزینه‌تر از درمان‌های مورد نیاز برای مشکلات جدی‌تری باشد که می‌تواند در سال‌های بعد بوجود آید.

چه عاملی باعث مشکلات ارتودنسی می‌گردد؟ 

 بسیاری از مشکلات ارتودنسی ارثی هستند. نمونه‌هایی از این مشکلات ژنتیکی شامل تراکم و شلوغی دندان‌ها، فاصله، جلو آمدگی، دندان اضافی و یا از دست رفته و برخی از مشکلات رشد فک می‌باشد. همچنین ناهنجاری‌های دیگری نیز در طول زمان بوجود خواهد آمد. این مشکلات می‌تواند حاصل از مکیدن انگشت شست و یا سایر انگشتان، تنفس دهانی، ناهنجاری‌های دندان، بیماری، بلع غیر طبیعی، تغذیه نامناسب و یا برخی مشکلات پزشکی باشد. گاهی اوقات، این بد جفتی و ناهنجاری دندان‌ها وراثتی، توسط یک مشکل اکتسابی، پیچیده‌تر می‌شود. اما علت هر چه که باشد، ارتودنسی معمولا” قادر به درمان موفقیت آمیز بسیاری از ناهنجاری‌های دندان است.

زمان انجام ارتودنسی 

اکثر افراد با شنیدن اصطلاح ارتودنسی، به یاد نوجوانان می‌افتند. حقیقت این است که بسیاری از موارد ارتودنسی در سنین بین ۹ تا ۱۴ سالگی آغاز می‌شود. تا سن ۷ سالگی، بیشتر کودکان دارای ترکیبی از دندان‌های دائمی و شیری هستند. در حالی که برخی از دندان‌های شیری هنوز وجود دارند، ارتودنتیست می‌تواند مشکلات ظریف مربوط به رشد فک و دندان‌های در حال ظهور را شناسایی کند. این مسئله بسیار مهم است. زیرا اگر برخی از مشکلات ارتودنسی زودتر شناسایی گردد، اصلاح آنها راحت‌تر خواهد بود. به این دلیل، انجمن ارتودنتیست‌‌های آمریکا توصیه می‌کند که تا سن ۷سالگی، برای کودک خود معاینه کامل ارتودنسی را انجام دهید. اگر چه دندانهای کودک صاف و مرتب به نظر می‌رسد، اما ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که تنها یک ارتودنتیست می‌تواند آن را تشخیص دهد. این معاینه ممکن است نشان دهد که وضعیت دندان نیش فرزند شما خوب است، که این خبر شما را آسوده خاطر خواهد کرد.

چگونگی انجام ارتودنسی

اولین و مهمترین نکته این است که درمان ارتودنسی، وابسته به بیمار است. برای دستیابی به نتایج مورد نظر، بیمار باید با پشتکار دستورالعمل‌های دندانپزشک را در مورد تجهیزات ارتودنسی انجام دهد و بهداشت دهان و دندان خود را کاملا” رعایت نماید. با سیم‌های ارتودنسی، غذاهای خاص مانند بادام زمینی ترد، کارامل، آدامس بادکنکی و خرد کردن یخ، ممنوع است. دندانپزشک سیم‌های سفارشی، نگهدارنده ارتودنسی و یا سایر ابزارهای اصلاح کننده را با توجه به نوع مشکل، برای شما فراهم می‌سازد. صرف نظر از این که آنها متحرک هستند و یا در دهان شما “ثابت” شوند، یا اینکه از جنس فلز، سرامیک یا پلاستیک ساخته شده باشند، هدف مشترک تمام این ابزارها و تجهیزات ارتودنسی، اعمال فشار ملایم به منظور حرکت دندان و فک به موقعیت مناسب خود می‌باشد. امروزه بیماران از تکنیک‌ها و موادی بهره‌مند می‌شوند که موجب افزایش راحتی درمان ارتودنسی می‌گردد.

مطالب مرتبط:

ارتودنسی ثابت

متخصص ارتودنسی

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی نامرئی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی